Siia tuleb tekst, et SSO on UUS ja katsetame.
Vaata lahtiolekuaegasid
RaRa väike maja, Narva mnt 11
E–R 10–20, L 12–19, P suletud
RaRa Solarise saatkond
E–P 10–19
Raamatukogu kui ajamasin (4.–6. klass)
Raamatukogu kui ajamasin (4.–6. klass)
Valida saab visuaalsete allikate tunni või kirjalike allikate tunni vahel!
Visuaalsete allikate tund | Kirjalike allikate tund |
---|---|
Mida maakaardil tähele panna? Kui meil on sündmusest foto, siis kas kõik fotol peab olema tõene? Mida räägivad meile plakatid? | Miks kiri tekkis? Mis teavet tekstist saab? Kas lugu võib muutuda? Ja mida need ajaloolased siis ikkagi uurivad? |
Teematunnis uurime visuaalseid allikaid: plakateid, post- ja maakaarte. Räägime visuaalsete allikatega kaasnevatest probleemidest, paneme end proovile piltidelt teabe lugemisega. Vaatame, mida räägivad meile aja kohta maakaardid ning teeme Eesti kaartidest ajajoone. | Teematunnis tutvume esemeliste, kirjalike ja suuliste ajalooallikatega. Räägime, millised probleemid kaasnevad kirjalike ja suuliste allikate kasutamisega. Uurime ise põnevaid tekste ning arutame tekstidest saadava teabe kasutamise üle. |
Visuaalsete allikate tund | Mida maakaardil tähele panna? Kui meil on sündmusest foto, siis kas kõik fotol peab olema tõene? Mida räägivad meile plakatid? |
---|---|
Kirjalike allikate tund | Miks kiri tekkis? Mis teavet tekstist saab? Kas lugu võib muutuda? Ja mida need ajaloolased siis ikkagi uurivad? |
Visuaalsete allikate tund | Teematunnis uurime visuaalseid allikaid: plakateid, post- ja maakaarte. Räägime visuaalsete allikatega kaasnevatest probleemidest, paneme end proovile piltidelt teabe lugemisega. Vaatame, mida räägivad meile aja kohta maakaardid ning teeme Eesti kaartidest ajajoone. |
Kirjalike allikate tund | Teematunnis tutvume esemeliste, kirjalike ja suuliste ajalooallikatega. Räägime, millised probleemid kaasnevad kirjalike ja suuliste allikate kasutamisega. Uurime ise põnevaid tekste ning arutame tekstidest saadava teabe kasutamise üle. |
Seosed õppekava läbivate teemade ja oskustega
- Õpipädevus, suhtluspädevus, kultuuri- ja väärtuspädevus: õppija tutvub kultuuripärandi ja infoallikatega.
- Ettevõtlikkuspädevus: koostöö tegemine erinevates gruppides, enda arvamuse selge väljendamine, probleemidele loova lahenduse otsimine, kultuuripärandi väärtustamine ja ühiskonna ning enda seotuse tajumine.
Seotud õppeained: ajalugu, eesti keel, maateadus, ühiskonnaõpetus
Tunni pikkus: 45 minutit
Teematund on osa algkoolipaketist “Rännak raamatute maailma”. Külastame soovi avaldanud koole Tallinnas ja Harjumaal kolmapäeviti. Tuleme kooli tasuta!